Sommarläsning

Nu har det varit skolavslutning och de som är lärare har bara ett par dagar kvar på jobbet. Det är dags att sola, bada och bara ta det lugnt....ja du vet allt det där som vi faktiskt har förtjänat.
Någonting som, i alla fall för mig, hör sommaren till är läsning. Jag tänker ägna mina lata dagar på stranden åt att läsa ikapp allt det där jag inte har hunnit läsa det gångna (ganska hektiska) året.

Men hur ska jag egentligen veta vad jag har missat? Jo, jag tar hjälp av kollegan Sandra, som bloggar om allt hon läser. Hon får tipsa mig i sommar. Det gör hon på Sandras läslogg.

Om Sandras tips inte räcker går jag in och kollar här också:
Bokfreak
Barnboksprat
Ett rum av ord
Bokpuffen

Det borde räcka för mig. Ta en titt du också. Jag hoppas att du hittar någonting. När vi sedan kommer tillbaka till jobbet i utvilat tillstånd i augusti kan vi kanske berätta för varandra vad vi har läst, och om vi tyckte som bloggarna.

Ha en skön sommar önskar

/Rebecca Borg

Leave a Reply

Populära inlägg

Använder Blogger.