IT i LGR 11

Jag håller på att skriva en IT-plan för Centrumskolan i Växjö. Det innebär att jag har läst andras IT-planer tills ögena blöder. Det innebär också att jag har funderat en del på var i läroplanen IT nämns. Jag började ambitiöst med att själv läsa igenom och leta efter ställen där IT och digital kompetens nämns, men oj vad lätt det var att missa nåt. Så kom jag på den brilljanta idén att googla. (Självklart - varför kom jag inte på det tidigare?)

Det här var vad jag hittade:
Kolla Källans wiki - om IT och källkritik
LGR 11 och digital kompetens - Slide Share
http://youtu.be/UmO6fty3SL8

Jag roade mig också med att göra en Wordle av det gröna (IT) i Kolla Källans wiki.

Den får bli försättsblad till IT-planen när den är klar.



/Rebecca Borg

Leave a Reply

Populära inlägg

Använder Blogger.